Μαριάννα Τουμασάτου

Μαριάννα Τουμασάτου
Μαριάννα Τουμασάτου

Ελληνίδα ηθοποιός του Θεάτρου, της Τηλεόρασης και του Κινηματογράφου. Γεννήθηκε στις 6 Δεκεμβρίου του 1967 και μεγάλωσε στα Σεπόλια, σε μια γειτονιά που μύριζε αγιόκλημα και γιασεμί.

Στην εφηβεία της, θα διαβάσει το «Ένα παιδί μετράει τα άστρα» του Μ. Λουντέμη και θέλοντας να βρει το δικό της αστέρι, τα βήματά της θα την οδηγήσουν στο «Θέατρο Τέχνης» του Καρόλου Κουν, από τη Δραματική Σχολή του οποίου θα αποφοιτήσει με «Άριστα» το 1991, έχοντας παίξει σε παραγωγές του θεάτρου, με εξαίρετους δασκάλους και σκηνοθέτες, τους: Μ. Κουγιουμτζή, Γ. Λαζάνη κ.ά.
Τη σαιζόν (1991-92) κάνει το επαγγελματικό της ντεμπούτο δίπλα στον Γιώργο Κιμούλη στο «Άγριο Μέλι» σε σκην. Α. Βισμέβσκι, και αποδεικνύει σε όλους ότι είναι το θεατρινάκι, και «Ήρθε για να μείνει».
Στο Θέατρο, από το 1990 μέχρι σήμερα, έχει παίξει σε πάνω από 25 έργα και στα περισσότερα πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ενδεικτικά: (1990-1991) «Οδυσσέα γύρισε σπίτι» του Ι. Καμπανέλλη, σκην. Μ. Κουγιουμτζή, Θέατρο Τέχνης, «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», του Ευριπίδη, σκην. Γ. Λαζάνη, Θέατρο Τέχνης(καλοκαίρι1991),»Οι Εκατομμυριούχοι της Νάπολης» του Εντουάρντο ντε Φιλίππο, σκην. Στ. Ληναίου, Εθνικό Θέατρο (1997-1998), «Καβγάδες στη Κιότζια» του Κ. Γκολντόνι, σκην. Ν. Νικολάου, ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης (1999), «Οκτώ Γυναίκες Κατηγορούνται» του Ρ. Τομά (2000-2001), «Ποντικοπαγίδα» της Άγκ. Κρίστι, (2013-2014) και τα δύο σε σκην. Μ. Μανουσάκη, «Κάποιος να σηκώνει το τηλέφωνο» του Κεν Λούντβιχ, σκην. Γ. Ιορδανίδη, (2001-2002), «Οι Δύο Ορφανές» των Αδ. ντ’ Ενερί και Ευγ. Κορμόν, σκην. Π. Ζούλια, (2003-2004), «Ξανά Μαζί» του Ν. Σάιμον, σκην. Θ. Θεολόγη, (2004-2005), «Το Τρέντυ θα σφυρίξει τρεις φορές», σκην. Στ. Φασουλή, (2006-2007), «Κάθε Χρόνο Ίδια Μέρα» του Μπ. Σλέηντ, (2007-2009), «Δεν πληρώνω, Δεν πληρώνω» του Ντ. Φο, (Καλοκαίρι 2009) και τα δύο σε σκην. Κ. Αρζόγλου κ.ά. Ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου, κλασικού και σύγχρονου. Όπου κι αν εμφανίστηκε η κριτική και το κοινό την απογείωσαν!
Στην Τηλεόραση, όπως και στο Θέατρο, οι συνεργασίες της είναι επιλεκτικές και την κάνουν να ξεχωρίσει. Έχει συνεργαστεί με τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ΜΕGΑ, ΑΝΤ1 και ΕΤ1.Από το( 1991-92, μέχρι το 2015 έχει παίξει σε πάνω από 14 σειρές. Από τις «Γυναίκες» (1991-1992) και την «Αναστασία» (1993-1994) της Μ. Παπαοικονόμου, μέχρι τη συνάντησή της με το συγγραφικό δίδυμο Έλενας Ακρίτα και Γιώργου Κυρίτση ‘’Στα φτερά του έρωτα’’ ΕΤ1 (1999- 2003), ‘’Με θέα το πέλαγο” MEGA(2003-2004), «Βέρα στο δεξί»MEGA (2004-2007), που την κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή και αγαπητή, «Αν υπήρχες θα σε χώριζα (2007-2008) στο MEGA κ.ά. Πορεύεται πλέον και ξεχωρίζει παίζοντας σήμερα στους «Συμμαθητές» των Θωμόπουλου & Κούτρα (ΑΝΤ1, 2014-2015), μαζί με άλλους εξαίρετους ηθοποιούς, όπου ανεβαίνει η τηλεθέαση στα ύψη. Στον Κινηματογράφο: στην ταινία ‘’Το ποντίκι’’ της Α. Αναγνωστοπούλου, 2012.
Η Μαριάννα Τουμασάτου, εκτός από την ιδιαίτερη ομορφιά της, πάνω απ’ όλα είναι μια ηθοποιός που υπηρετεί με πάθος και συνέπεια την Τέχνη της. Είναι ένα πλάσμα ιδιαίτερα επικοινωνιακό, πατάει γερά στα πόδια της, ξέρει τι θέλει, είναι αληθινή και όχι δήθεν, αγαπητή στους συναδέλφους της, συνεργάσιμη, πρόθυμη, χωρίς δεύτερη σκέψη, γεμάτη απέραντη αγάπη και τρυφερότητα για τα αγαπημένα της πρόσωπα. Είναι παντρεμένη με τον επίσης εξαίρετο ηθοποιό Αλέξανδρο Σταύρου, έναν άνδρα με όλη τη σημασία της λέξης (σε νοοτροπία και χαρακτήρα) και έχουν ένα κοριτσάκι 4 χρόνων, την Χρυσηίδα-Παναγιώτα. Διατηρεί χαμηλό προφίλ και φροντίζει να προστατεύει την προσωπική της ζωή και τους ανθρώπους που αγαπά, μακριά από τα ΜΜΕ και τα αδιάκριτα βλέμματα. Είναι και οι δυο τους από τις ελάχιστες περιπτώσεις που δε θέλουν να απασχολούν με τίποτε άλλο τα ΜΜΕ, παρά μόνον με τη δουλειά τους. Κατοικεί σε μία περιοχή βόρεια των Αχαρνών, όπου στην ‘’κιβωτό’’ του σπιτιού της μεγαλώνει και συντηρεί τα υπέροχα σκυλιά και τα γατιά της! Γιατί είναι, εκτός των άλλων, και ζωόφιλη!
Κυρίες και Κύριοι, η κ. Τουμασάτου κοντά μας.
Ας αρχίσουμε με την κλασική ερώτηση: Πώς αποφασίσατε να γίνετε ηθοποιός; Θα μπορούσατε, σήμερα που είστε δοκιμασμένη κι επιτυχημένη στην Τέχνη σας και κατασταλαγμένη ως άνθρωπος, να είχατε ακολουθήσει κάποια άλλη, ίσως, επιλογή;

Πάντα ήθελα να είμαι ηθοποιός, αν όμως δεν θα γινόταν, θα ήθελα να εί-
μαι γιατρός σε αυτούς που δεν έχουν σύνορα.

Τι σας προσέφερε η Σχολή του Κάρολου Κουν; Αποτελεί σημείο αναφοράς για σας; Και οι δάσκαλοί σας;

‘Ηταν, είναι και θα είναι πάντα σημείο αναφοράς! Μου πρόσφερε πολλά πράγματα, μα θα ξεχωρίσω 4 νύχτες στο δέντρο της Επιδαύρου και άλλες 4 κάτω από την Ακρόπολη.

Στο Θέατρο όλα αυτά τα χρόνια που εργάζεσθε, έχετε συνεργασθεί με πολλούς, σπουδαίους σκηνοθέτες σε πολλά έργα ποικίλου ρεπερτορίου, Ελληνικού και ξένου, κλασικού και σύγχρονου. Ξεχωρίζετε κάποια έργα (ρόλους) και κάποια πρόσωπα που σημάδεψαν την καριέρα σας;

Προσπαθώ να μην ξεχωρίζω.

Και στην Τηλεόραση έχετε λάβει μέρος σε 15 περίπου τηλεοπτικές σειρές. Ποιες σειρές (εκτός από τη «Βέρα στο δεξί» που θα μιλήσουμε ιδιαίτερα,) ξεχωρίζετε; Γενικά, ποιες ήταν οι συνεργασίες σας και τις σας προσέφεραν οι σειρές αυτές στη μέχρι τώρα πορεία σας στην τηλεόραση;

Κάθε σειρά μού έχει δώσει πράγματα πολύ σημαντικά, για μένα και κάθε μια από αυτές έχει συμβάλει στο ό,τι είμαι σήμερα και στο ό,τι θα είμαι αύριο, καλό ή κακό.

Θέατρο και Τηλεόραση, είναι δύο ξεχωριστές εκφράσεις της Υποκριτικής. Ποιο από τα δύο υπερτερεί και κατέχει ιδιαίτερη θέση στην καρδιά σας;

Το Θέατρο το λατρεύω. Την Τηλεοραση την έχω αγαπήσει πολύ, αλλά η κάθε στιγμή στο Θέατρο είναι’’ Συγκλονιστική’’!

Ποια τα θετικά στοιχεία, που κατά τη γνώμη σας, πρέπει να συγκεντρώνει ένας καλός σκηνοθέτης;

Να αγαπάει τον Ηθοποιό!

Πώς μελετάτε κάθε έργο που καλείστε να υποδυθείτε κάποιον του ρόλο; Σας επηρεάζει, αν ο ρόλος είναι μικρός ή μεγάλος, για να τον αποδεχθείτε;

Με επηρεάζει, αν ο ρόλος είναι σημαντικός ή όχι. Έτσι και αλλιώς εγώ είμαι της άποψης όσο το δυνατόν λιγότερα λόγια.

Στο Out now, ο Γ. Παπανικολάου έγραψε: «Τίποτα δεν είναι τυχαίο σε αυτήν τη ζωή, ούτε η επιτυχία ούτε και το φως που ακολουθεί αυτό το πλάσμα». Καθώς κι άλλα πολλά καλά κι από άλλους επώνυμους κι ανώνυμους σε άλλα περιοδικά. Πώς νιώθετε για όλα αυτά; Και ποιες υποχρεώσεις δημιουργούνται απέναντι στον εαυτό σας και απέναντι στους ανθρώπους που σας θαυμάζουν;

Νιώθω ευγνωμοσύνη για την καλοσύνη τους και την γενναιοδωρία τους, όσο δε για τις υποχρεώσεις, θέλω να είμαι συνεπής απέναντι στους ανθρώπους που με εμπιστεύονται και στον εαυτό μου. Δεν θεωρώ υποχρέωσή μου να είμαι καλή.

Ο Αλέξανδρος Σταύρου, ο σύζυγός σας είπε: «Η Μαριάννα είναι ένα πλάσμα, που με το που το βλέπεις, δε θέλεις να το χάσεις από τα μάτια σου», κι αυτό είναι αλήθεια. Πώς αισθάνεστε γι’ αυτά τα λόγια;

Αισθάνομαι τυχερή που αυτός ο άντρας είναι στη δική μου ζωή.

Πιστεύετε πως μόνον η ομορφιά και το ταλέντο παίζουν σημαντικό ρόλο, για μία επιτυχή και μακροχρόνια πορεία στο θέατρο; Ποιοι άλλοι παράγοντες είναι εξίσου σημαντικοί;

Χρειάζεται πολύ δουλειά και δεν αναφέρομαι στις τρελά πολλές ώρες που δουλεύει ένας ηθοποιός, αλλά στον κόπο που χρειάζεται, για να δουλέψεις ένα χαρακτήρα. ( Δεν θα έλεγε κανείς ότι εγώ είμαι τόσο δουλευταρού σε αυτόν τον τομέα).

Σας εξιτάρει η αναγνωρισιμότητα;

Είναι στιγμές που την απολαμβάνω, αλλά ως επί το πλείστον με αφήνει αδιάφορη.

Πώς αντιδράτε σε δυσκολίες, ακόμη και σε κακιούλες, που οπωσδήποτε συναντάει κανείς, σ’ αυτόν το δύσκολο, ανταγωνιστικό και γεμάτο ανασφάλεια χώρο; Με το σύζυγό σας, πώς κατορθώνετε να συνεργάζεστε άψογα (κι αυτό φαίνεται) στον ίδιο χώρο, παίζοντας στο ίδιο έργο;

Δεν ασχολούμαι με τους ανταγωνισμούς, γενικώς δεν προκαλώ έντονο ανταγωνισμό. Με τον άντρα μου δεν ασχοληθήκαμε ποτέ με αυτό.

«Βέρα στο δεξί», Mega, 623 επεισόδια – ρεκόρ χρόνου – ρεκόρ τηλεθέασης, σας καθιέρωσε απόλυτα στη συνείδηση του τηλεοπτικού κοινού. Αλλά και η γνωριμία σας με την Έλενα Ακρίτα και τον Γιώργο Κυρίτση, όλα αυτά υπήρξαν σταθμός στην επαγγελματική, αλλά σταθμός και στην προσωπική σας ζωή. Μιλήστε μου γι’ αυτά. Ποιες οι εμπειρίες από μια τόσο μακροχρόνια σειρά; Ποιο το ενδιαφέρον για το κοινό; Η σχέση σας με τους συγγραφείς και τους συναδέλφους; Και το σπουδαιότερο;

Με την Έλενα και τον Γιώργο η συνεργασία μας είχε ξεκινήσει 6 χρόνια πριν τη Βέρα. Η σχέση μας ήταν και είναι σημαντική και αυτό το αποδεικνύει το γεγονός ότι είμαστε κουμπάροι, όσο για μένα και τον Αλέξανδρο ήταν η κατάλληλη στιγμή (γιατί γνωριζόμασταν πολλά χρόνια) για να ξεκινήσει η κοινή μας ζωή.

Η τηλεόραση περνάει κρίση! Όμως, ξεφυτρώνουν δειλά-δειλά και κάποιες ελληνικές σειρές, όπως οι «Συμμαθητές» που πρωταγωνιστείτε και που έχει πολύ υψηλή τηλεθέαση! Πού αποδίδετε την κρίση, σ’ αυτόν το χώρο; Είναι μία ελπίδα, κάποιο φως, η εμφάνιση των ελληνικών σήριαλ, μέσα στον κατακλυσμό των ξένων σειρών; Εμπειρίες από τους «Συμμαθητές» και πού οφείλει την τόσο υψηλή τηλεθέαση – ακόμα και τώρα που επαναλαμβάνεται;

Στη γενικότερη κρίση. Το λογικό θα είναι στην ελληνική τηλεόραση να κυριαρχούν οι ελληνικές σειρές. Περνάμε πολύ ωραία και διασκεδάζουμε. Πάει καλά τώρα το καλοκαίρι, γιατί είναι μια ωραία σειρά, ευχάριστη και ο κόσμος περνάει ωραία τα βράδια του.

Το Θέατρο επίσης, το βασικότερο κομμάτι της Υποκριτικής, πλήττεται κι αυτό, αν σκεφθεί κανείς ότι έχετε το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας οι ηθοποιοί γενικά. Κι όμως, διαρκώς βλέπουμε καινούργια πρόσωπα, πολλά εξ αυτών ταλαντούχα και προσοντούχα, σε ποικίλα σχήματα να παίζουν σε διάφορα θέατρα και χώρους με έργα που εναλλάσσονται, μέσα στην εβδομάδα,χωρίς πολλές φορές να πληρώνονται! Πού το αποδίδετε αυτό και τι θα λέγατε σ’ αυτά τα νέα παιδιά, που έχουν το δικαίωμα να ελπίζουν και να ονειρεύονται;

Ο αριθμός των Ελλήνων Ηθοποιών είναι δυσανάλογα μεγάλος, σε σχέση με τον πληθυσμό μας και είναι αναμενόμενο να υπάρχουν μεγάλα ποσοστά ανεργίας. Στα όνειρα και τις ελπίδες του κάθε παιδιού δεν μπορεί να μπει εμπόδιο κανείς! Έτσι και αλλιώς η θεατρική εμπειρία πληρωμένη ή απλήρωτη είναι μοναδική και ο δρόμος της Υποκριτικής εξόχως μοναχικός και μοναδικός!

Πολλών θεατρικών ζευγαριών τα παιδιά είναι κι εκείνα ηθοποιοί και μέχρι να αποκοπούν από την οικογενειακή φήμη-δόξα, να αναδειχθούν και να πορευθούν επιτυχώς, δυσκολεύονται και κουράζονται περισσότερο από τους άλλους, που δεν έχουν γονείς ηθοποιούς. Θα θέλατε και το παιδί σας να ακολουθήσει την Τέχνη σας;

Όχι. Θα ήθελα το παιδί μου να ακολουθήσει ό,τι λαχταρά η ψυχή της. Αν τελικά ακολουθήσει την Τέχνη μας, θα το πιω το ποτήρι τούτο.

Είστε μια εργασιομανής ηθοποιός, όπως και ο σύζυγός σας. Είστε υπεύθυνοι γονείς, οργανώνετε κάποιες εκδηλώσεις, όπως τη συναυλία «Για τη μονάδα ανακουφιστικής Αγωγής ’’Τζένη Καρέζη’’», τον Απρίλη του 2014, και συγχρόνως αφιερώνετε χρόνο και για τα αγαπημένα σας ζώα που έχετε στο σπίτι σας. Πώς τα καταφέρνετε όλα αυτά;

Με κόπο και αϋπνία.

Πώς διαχειρίζεστε εσείς αυτήν την κρίση, την οικονομική και των αξιών; Θα δοκιμάζατε να ασχοληθείτε με την πολιτική, αν σας το ζητούσαν, κι αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις και σε ποιον τομέα θα μπορούσατε να δραστηριοποιηθείτε;

Δεν τη διαχειρίζομαι εγώ την κρίση, με διαχειρίζεται εκείνη. Με την πολιτική όχι δεν θέλω να ασχοληθώ. Με τα κοινωνικά, έχω κάνει τις κοινωνικές μου επιλογές.

Τελικά τι εννοούσατε, όταν σε μία συνέντευξή σας είπατε ότι: «Αναζητώ την αλήθεια μου;» Βοηθάει το θέατρο και γενικά η Τέχνη προς την κατεύθυνση αυτήν;

Ναι, το θέατρο Βοηθάει στην ’’Εσωτερική Αναζήτηση’’.

Θα θέλατε να παίξετε και σε άλλες ταινίες, στον κινηματογράφο;

Βέβαια και θέλω.

Ευχές και θετικές σκέψεις για τους αναγνώστες του περιοδικού ’’30 Ημέρες Υγείας;”

Οι ευχές μου είναι: ”Nα υπάρχει 365 μέρες υγεία”!

Το περιοδικό «30 ημέρες Υγείας» κι εγώ προσωπικά ευχαριστώ την κ. Μαριάννα Τουμασάτου για τη συνέντευξή της αυτήν, που την έδωσε εν μέσω καλοκαιριού, σε περίοδο που ήθελε να ξεκουραστεί, αλλά δεν μου αρνήθηκε. Αντίθετα, ήταν πολύ πρόθυμη. Αυτή η θαυμάσια ηθοποιός, που όπως είπε σε συνέντευξή της: «Έχω υπογράψει χαρτί με τον εαυτό μου ότι θα κάνω κάθε προσπάθεια με τις αντοχές, τις δυνάμεις και τις δυνατότητές μου για κάθε έργο που θα παίζω να είμαι αληθινή». Και είναι! Τυχαίο πως στο facebook αριθμεί πάνω από 11.000 φίλους; Με ευχές για: «Καλό καλοκαίρι με τα αγαπημένα της πρόσωπα».

Ηρώ Αργυράκη

About the author