Πρησμένα πόδια

Πρησμένα πόδια
Πρησμένα πόδια

Οι περισσότεροι από εμάς ακούμε συχνά τον όρο «πρησμένα πόδια», γάμπες που πονάνε, πατούσες που καίνε… Ας δούμε, λοιπόν, καλύτερα τα αίτια που τα προκαλούν και τη σωστή αντιμετώπισή τους. Όλα ξεκινάνε από τη σωστή κυκλοφορία στα κάτω άκρα μας, που συνοδεύεται με τη σωστή διατροφή και τη γυμναστική.

Οι αιτίες αρχικά είναι: 1) Η κακή κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή, που μπορεί να προέρχεται από πολύωρη ακινησία, πολύωρη ορθοστασία ή καθιστική ζωή. 2) Έλλειψη άσκησης. 3) Συσσώρευση υγρών του οργανισμού (ιδιαίτερα στους αστραγάλους), με αποτέλεσμα να πρήζονται και να πονάνε. 4) Μη σωστή διατροφή, κυρίως υπερβολική κατανάλωση αλατιού, με αποτέλεσμα κατακράτηση υγρών. 5) Λήψη φαρμάκων, όπως αντισυλληπτικά, ίσως κάποια υπερτασικά. 6) Κάποιες φορές, η υπερβολική ζέστη προκαλεί διόγκωση στα αγγεία των ποδιών.
7) Το πρήξιμο, επίσης, μπορεί να οφείλεται και σε έμμηνο ρύση (για κάποιες γυναίκες). 8) Στην εγκυμοσύνη, επίσης, εμφανίζεται και όταν υπάρχει παχυσαρκία σε κάποιο άτομο. Και τέλος, όταν το άτομο παρουσιάζει πρόβλημα στους κιρσούς.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, για να αντιμετωπίσουμε το πρήξιμο στα πόδια και να ανακουφιστούμε είναι:

Να φοράμε ειδικές κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης (40, 70, 140 DEN κτλ.), που θα μας συστήσει ο γιατρός, ανάλογα με την κατάσταση των κιρσών μας. Αυτές οι κάλτσες, είτε μέχρι το γόνατο, είτε μέχρι τη μέση του μηρού θα βοηθήσουν στη σωστή κυκλοφορία του αίματος στα κάτω άκρα και θα ανακουφίσουν από το αίσθημα βάρους και πρηξίματος.
Επίσης, προσέχουμε τη διατροφή μας (πολλά φρούτα, όχι μεγάλη κατανάλωση αλατιού, πολύ νερό).
Προσπαθούμε να μη φοράμε στενά και ψιλά παπούτσια συνέχεια και να μην είμαστε πολύ ώρα όρθιοι ή ακίνητοι στο ίδιο σημείο. Ανασηκώνουμε κάποιες στιγμές τα πόδια μας ψηλά κάνοντας μασάζ από τον αστράγαλο προς τη γάμπα, αποσυμφορίζοντας έτσι την περιοχή.
Προσπαθούμε να εντάξουμε, όσο μπορούμε, τη γυμναστική στο πρόγραμμά μας.
Κάνουμε ποδόλουτρα και κολυμπάμε και αποφεύγουμε, όσο μπορούμε, την έκθεση σε ψηλές θερμοκρασίες.
Τέλος, όταν κάνουμε ντους, στο τέλος ρίχνουμε για λίγα δευτερόλεπτα κρύο νερό στις γάμπες μας, που τονώνει την κυκλοφορία.

Υπάρχουν στα φαρμακεία, επίσης, κάποιες κρέμες ειδικές για γάμπες και τόνωση της κυκλοφορίας των κάτω άκρων.

Χρειάζεται να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή, λοιπόν, στα κάτω άκρα μας, γιατί μην ξεχνάμε ότι σε αυτά στηρίζεται το υπόλοιπο σώμα μας. Έτσι θα έχουμε σωστή κυκλοφορία, ξεκούραστα πόδια και ανάλαφρα πέλματα.

Ιακωβίνα Λιβανίου
Τραυματολόγος

About the author