Υγιή και όμορφα πόδια

Υγιή και όμορφα πόδια
Υγιή και όμορφα πόδια

Tα πόδια μας δέχονται τη μεγαλύτερη ταλαιπωρία, συγκριτικά με τα άλλα σημεία του σώματός μας, και έχουν ανάγκη τη φροντίδα μας. Παράλληλα, όμως, είναι και το πιο εργατικό μέρος του σώματος το οποίο καταπονείται καθημερινά. Στατιστικά, κάθε άνθρωπος κάνει κατά τη διάρκεια της ζωής του το γύρο του κόσμου 4 φορές(!!!) Χωρίς αυτά δεν κινείται το σώμα μας! Μας πηγαίνουν στην εργασία μας, στη βόλτα μας, χορεύουμε, κάνουμε τζόκινγκ κ.λπ.

Τα πόδια μας είναι τα πιο καταπονημένα σημεία του σώματός μας. Tα ακατάλληλα παπούτσια, η καθημερινή ορθοστασία, η πολύωρη ακινησία, οι κακές διατροφικές συνήθειες και τα περιττά κιλά τα επιβαρύνουν. Η σχολαστική, όμως, και τακτική φροντίδα μπορεί να τα ανακουφίσει από πολλά προβλήματα και φυσικά να βελτιώσει την εικόνα τους.

Για πόδια, λοιπόν, ανάλαφρα και όμορφα, αρκεί να ακολουθήσουμε κάποιους βασικούς κανόνες υγιεινής και μια ισορροπημένη διατροφή.

Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΣΩΣΤΗΣ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΗΣ
Πλένουμε τα πόδια με ζεστό και όχι καυτό νερό. Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούμε πάντα σαπούνι. Η συχνή χρήση του ενδέχεται να προκαλέσει ξηρότητα. Αφαιρούμε τις σκληρύνσεις με ελαφρόπετρα ή με ειδικό προϊόν απολέπισης. Για βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος, κάνουμε εναλλασσόμενο ποδόλουτρο με ζεστό και κρύο νερό, τουλάχιστον, μέχρι το γόνατο και κλείνουμε με κρύο νερό. Στεγνώνουμε καλά τα σημεία ανάμεσα στα δάκτυλα για την αποφυγή ανάπτυξης μυκήτων.

Προσέχουμε πολύ τον τρόπο κοψίματος των νυχιών. Κόβουμε τα νύχια ίσια και όχι πολύ κοντά, αν θέλουμε να έχουν ελαφρά στρογγυλεμένες γωνίες και χρησιμοποιούμε μόνο τη λίμα. Εάν οι γωνίες των νυχιών κοπούν πολύ βαθιά μέσα στην πτυχή του νυχιού, το νύχι μπορεί να εισχωρήσει στο δέρμα και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι πολύ επώδυνο.

Τώρα που πλησιάζει το καλοκαίρι, είναι ακόμα πιο απαραίτητο το επαγγελματικό-θεραπευτικό πεντικιούρ. Ας κλείσουμε έγκαιρα ραντεβού με την αισθητικό μας και ας αφεθούμε στην απόλαυση του ευεργετικού μασάζ και της περιποίησης που μας αξίζει.
Ειδική περιποίηση για πέλματα με σκασίματα: aπλώνουμε ειδική αλοιφή για σκασίματα, φοράμε βαμβακερές κάλτσες και αφήνουμε το προϊόν να δράσει κατά τη διάρκεια της νύχτας, για να ενισχύσουμε το αποτέλεσμα. Με τον τρόπο αυτόν υποστηρίζουμε την καλύτερη απορρόφησή της.

Η άνοιξη και το καλοκαίρι είναι σύμμαχοί μας. Μπορούμε να περπατήσουμε, να τρέξουμε, να κάνουμε ποδήλατο και να κολυμπήσουμε. Και, αν δεν είναι εφικτό να συμμαχήσουμε με τη φύση, κάνουμε ασκήσεις ποδιών στο σπίτι, καλύτερα για πέντε λεπτά την ημέρα από ό,τι για μισή ώρα την εβδομάδα.

Αποφεύγουμε το σταυροπόδι, τις κάλτσες με σφιχτά λάστιχα, χρησιμοποιούμε υποπόδιο, όταν αυτό είναι εφικτό και το βράδυ, όταν ξαπλώνουμε, τοποθετούμε τα πόδια μας μερικά εκατοστά πάνω από το υπόλοιπο σώμα, π.χ. πάνω σε ένα μαξιλάρι ή στο μπράτσο του καναπέ, για να διευκολύνουμε την κυκλοφορία του αίματος.

Η επιλογή των κατάλληλων παπουτσιών είναι το Α και το Ω για την υγεία των ποδιών μας.

Να αγοράζουμε παπούτσια που ταιριάζουν στα πόδια μας (όχι απαραίτητα αυτά που ορίζει η μόδα). Η αγορά τους να γίνεται, αν είναι δυνατόν, απογευματινές ώρες (τότε θα είναι ήδη πρησμένα). Να είναι κατάλληλα για κάθε είδους δραστηριότητα (δεν υπάρχουν παπούτσια για όλες τις δουλειές). Να μη φοράμε τα ίδια παπούτσια καθημερινά (να τα αλλάζουμε μέρα παρά μέρα). Να προτιμάμε τα φυσικά υλικά, (αυτά παρέχουν ένα ευχάριστο κλίμα στο πόδι). Τα υποδήματα θα πρέπει να αερίζονται,(δύο φορές σε χρόνο από αυτόν που φορέθηκαν). Περπατάμε συχνά ξυπόλυτοι. Έτσι γυμνάζονται οι μύες των ποδιών μας. (Αυτό δεν ενδείκνυται για τους διαβητικούς).

Απολέπιση: Μερικές φορές οι μικροσκοπικές κηλίδες που προκαλούνται από τις τρίχες που γυρνούν προς τα μέσα ή από δερματικές παθήσεις κάνουν τα πόδια μας αντιαισθητικά. Η ήπια απολέπιση, τουλάχιστον, μία – δύο φορές την εβδομάδα με ένα σφουγγάρι απολέπισης, θα κάνουν τα πόδια μας υγιή, απαλά και αψεγάδιαστα χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Η απολέπιση, λοιπόν, βοηθά σημαντικά στην καλαισθησία των ποδιών μας. Αν, όμως, προτιμήσουμε ένα scrub σώματος πλούσιο σε βιταμίνες, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά. Τα θρεπτικά συστατικά, που περιέχονται σε τέτοιου είδους scrub φίλτρο, θρέφουν το δέρμα και βοηθούν τα υγιή κύτταρα να αντικαταστήσουν τα νεκρά κύτταρα, που αποβάλλονται στην απολέπιση.

Ενυδάτωση: Το μυστικό κρύβεται στην ενυδάτωση! Καλό είναι να κάνουμε ένα ποδόλουτρο 2-3 φορές την εβδομάδα, ώστε να ενυδατώνονται επαρκώς τα πόδια και να είναι ευκολότερη η απομάκρυνση των σκληρύνσεων από την περιοχή των πελμάτων:μια αρωματική λοσιόν προσφέρει απαλότητα και όταν εφαρμόζεται μαζί με μία ενυδατική κρέμα, δημιουργεί μια ωραία λάμψη και μεταξένια πόδια.Επιπροσθέτως, η επαρκής πρόσληψη υγρών είναι απαραίτητη τόσο για την πνευματική μας διαύγεια, όσο και για τη σωματική μας υγεία και ομορφιά. Μία μέση συνιστώμενη κατανάλωση υγρών κυμαίνεται στα 2,5 λίτρα για τους άνδρες και στα 2 λίτρα για τις γυναίκες, η ποσότητα, όμως, ποικίλλει, ανάλογα με την ηλικία, τη σωματική διάπλαση και τα επίπεδα άσκησης.

Κυτταρίτιδα: Όσον αφορά στην κυτταρίτιδα και τα ενοχλητικά σημάδια της στα πόδια μας, το πιο ισχυρό όπλο εναντίον της είναι η εφαρμογή ενός πλήρους και ισορροπημένου διαιτολογίου, καθώς και η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού μας. Η σωστή διατροφή συμβάλλει στο να διατηρηθούμε σε ένα υγιές βάρος και να μη «φορτωθούμε» με παραπανίσια κιλά, τα οποία δεν ευθύνονται από μόνα τους για την εμφάνιση κυτταρίτιδας, ωστόσο σίγουρα εντείνουν το πρόβλημα. Δεν πρέπει να παραλείπουμε τις 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών σε καθημερινή βάση. Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν ιδανικό συνδυασμό βιταμινών (C και Ε), αντιοξειδωτικών ουσιών (φλαβονοειδή) και νερού, συστατικά που μας χαρίζουν ενέργεια, ενώ παράλληλα αποτελούν συμμάχους στη μάχη κατά της κυτταρίτιδας.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΖΑΧΑΡΟ
Η φροντίδα των ποδιών έχει ξεχωριστή σημασία για τους πάσχοντες από «ζάχαρο», όπως είθισται να αποκαλείται ο σακχαρώδης διαβήτης. Και αυτό, διότι διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να πάσχουν από βλάβες στα αγγεία και στα νεύρα των ποδιών τους, που τους θέτουν σε αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού, τον οποίο δύσκολα θα αντιληφθούν.
Τα προβλήματα στα πόδια των διαβητικών ασθενών, συνήθως, αρχίζουν με μια πληγή που περνάει απαρατήρητη και η οποία δεν κλείνει.
Η πληγή αυτή μπορεί να οφείλεται στη διαβητική νευροπάθεια ή στη διαβητική αγγειοπάθεια. Η πρώτη έχει ως συνέπεια να μην αντιλαμβάνεται ο ασθενής τον πόνο, τη ζέστη κ.λπ., ενώ η δεύτερη οδηγεί σε απόφραξη των αγγείων που μειώνει την παροχή αίματος στο πόδι. Έτσι, εμποδίζεται η επούλωση της πληγής και αυξάνεται ο κίνδυνος μόλυνσης και ακολούθως γάγγραινας, που οδηγεί στον ακρωτηριασμό.

Το αρχαίο ρητό λέει:
Νούς υγιής εν σώματι υγιεί!

Εμείς θα πούμε:
Νους υγιής…σε πόδια υγιή!

Ειρήνη Δημητριάδου
Αισθητικός
Συστεγασμένα Φαρμακεία
Ιωάννης Παπαδόπουλος – Μαρία Παπαδοπούλου

About the author