Χάστε κιλά με διατροφή και άσκηση

Χάστε κιλά με διατροφή και άσκηση
Χάστε κιλά με διατροφή και άσκηση

Όλοι μας έχουμε ανάγκη από ένα πρόγραμμα καθημερινής άσκησης και διατροφής για να διατηρήσουμε ή να βελτιώσουμε την εξωτερική μορφή και την εσωτερική σύνθεση του σώματός μας και επομένως και την υγεία μας.

Με κατάλληλη άσκηση και διατροφή μπορούμε να ελέγχουμε αργά, αλλά αποφασιστικά τη μυϊκή μας μάζα, το λίπος μας, την καρδιαγγειακή μας ικανότητα και τη σωστή λειτουργία πολλών εσωτερικών μας οργάνων.

Είναι γνωστό ότι η μυϊκή μάζα του σώματός μας μεταβάλλεται ανάλογα με την άσκηση των μυών μας, το λίπος του σώματός μας εξαρτάται από την πρόσληψη θερμίδων δια της διατροφής και την καύση θερμίδων για τις ανάγκες του σώματος, και τέλος η καρδιά μας, σαν μυώνας που αντλεί ασταμάτητα αίμα προς κάθε άκρη του σώματος, ασκείται και ισχυροποιείται με την κατάλληλη αεροβική άσκηση.
Οι βασικές αρχές για το αδυνάτισμα, αυτές που υιοθετούμε όλοι κάθε χρόνο τέτοια εποχή, είναι λίγο πολύ γνωστές: λιγότερο φαγητό, περισσότερη άσκηση. Όσο, όμως, εύκολο και αν ακούγεται, οι εξαντλητικοί ρυθμοί της καθημερινής ζωής το κάνουν να φαντάζει σχεδόν ακατόρθωτο.
Διότι, μετά από μία εξαντλητική ημέρα στο γραφείο, στην εργασία γενικότερα, κανείς δεν ενθουσιάζεται στην ιδέα του αποτελούμενου από πράσινη σαλάτα και βραστό κοτόπουλο δείπνου, που έπεται του δίωρου τρεξίματος στο διάδρομο του γυμναστηρίου.
Από την άλλη, βέβαια, η επίγνωση πως το καλοκαίρι πλησιάζει απειλητικά δε φεύγει εύκολα από το μυαλό– βοηθά και ο καιρός σε αυτό– και η πρόβα του περσινού μαγιό δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική.
Σημαντικό είναι να ακολουθήσουμε κάποιες συμβουλές, που θα βοηθήσουν να αδυνατίσουμε, να φτιάξουμε ένα σώμα σε φόρμα και να το διατηρήσουμε υιοθετώντας κάποιες βασικές αρχές στη διατροφή μας.

Πίνετε πολύ νερό
Το νερό έχει διουρητικές και αποτοξινωτικές ιδιότητες. Είναι απαραίτητο για την ενυδάτωση του οργανισμού μας, καθώς και για την εξισορρόπηση των ηλεκτρολυτών μετά την απώλεια τους με τον ιδρώτα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες με τη ζέστη. Μπορούμε να το συνδυάσουμε με μερικές φέτες λεμονιού, για έξτρα γεύση ή ακόμα να πιούμε τσάι με φρούτα, χωρίς ζάχαρη.

Φρούτα και λαχανικά
Βάλτε στόχο να καταναλώνετε τις συνιστώμενες 5-7 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίζετε τις απαραίτητες για τον οργανισμό σας φυτικές ίνες στην ιδανική ποσότητα, καταπολεμώντας παράλληλα το αίσθημα της πείνας, χωρίς να συνυπολογίζουμε τα οφέλη των λαχανικών για την υγεία και την πρόληψη των ασθενειών.
Τρώτε αρκετά μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας
Η απώλεια βάρους επιτυγχάνεται με την κατανάλωση λιγότερων θερμίδων από αυτές που καίμε. Όταν, όμως, πεινάμε συνεχώς, αυτό είναι κάθε άλλο παρά εύκολο. Οι έρευνες δείχνουν πως τα άτομα που τρώνε 4-5 γεύματα την ημέρα ελέγχουν πολύ ευκολότερα την όρεξη και το βάρος τους.
Διατήρηση καλής φυσικής κατάστασης
Τα οφέλη της συστηματικής άσκησης είναι πολλαπλά:
Παρέχει το συναίσθημα της καλύτερης υγείας
παρέχοντας μεγαλύτερη ενέργεια
αυξάνοντας την αντίσταση στην κόπωση
μειώνοντας το άγχος και την κατάθλιψη
βοηθώντας τη χαλάρωση
βελτιώνοντας την αυτοπεποίθηση
κάνοντας τον ύπνο εύκολο και καλό.
Βελτιώνει την εμφάνιση του σώματος
δυναμώνοντας τους μυς του σώματος
καταναλώνοντας θερμίδες και συμβάλλοντας στη διατήρηση του ιδανικού βάρους
ελέγχοντας την όρεξη για φαγητό, ποτό και τσιγάρο.
Καθιστά αποδοτικότερη την εργασία
αυξάνοντας την ικανότητα για εργασία
αυξάνοντας τη δύναμη των μυών
αυξάνοντας τη ζωτικότητα και την αντοχή για περισσότερες δραστηριότητες
βελτιώνοντας τη λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων

Υιοθέτηση του προτύπου της μεσογειακής διατροφής
Είναι γεγονός πως η μεσογειακή διατροφή αποτελεί πρότυπο για κάθε μορφή δίαιτας. Είμαστε πολύ τυχεροί που μπορούμε να έχουμε συστηματική πρόσβαση σε αυτήν. Ο σκοπός βέβαια είναι να την εντάξουμε στο καθημερινό διατροφικό μας πρόγραμμα.
Τα συστατικά της είναι απλά. Πρέπει να χρησιμοποιούμε το παρθένο ελαιόλαδο όσο συχνότερα γίνεται, κατά προτίμηση στις σαλάτες με φρέσκα λαχανικά, να τρώμε όσπρια μία με δύο φορές την εβδομάδα και να αντικαθιστούμε το κρέας με ψάρι, έτσι ώστε η κατανάλωση κρέατος να μην ξεπερνά τη μία φορά την εβδομάδα.

Αποφύγετε το αλκοόλ
Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ θα πρέπει να αποφεύγεται, καθώς προκαλεί αυξημένη διούρηση και αφυδατώνει τον οργανισμό. Επίσης, ανούσιο είναι το θερμιδικό φορτίο με το οποίο τον επιβαρύνει. Προτιμήστε άφθονο νερό και φυσικούς χυμούς, που θα σας χορτάσουν χωρίς να σας βαρύνουν.

Τέλος αξιοσημείωτα είναι κάποια συμπληρώματα διατροφής, φυτικής προέλευσης που βοηθούν στο αδυνάτισμα.
ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΣΑΙ: διουρητικό, αποτοξινωτικό, αυξάνει το μεταβολισμό
ΣΥΖΕΥΓΜΕΝΟ ΛΙΝΟΛΕΪΚΟ ΟΞΥ
(CLA): Συμβάλλει στον έλεγχο βάρους, μειώνει το λίπος διατηρώντας το μυϊκό ιστό.
ACAI BERRY: Χάρη στην ισχυρή του αντιοξειδωτική δράση καταπολεμά το οξειδωτικό στρες, μια από τις κυριότερες αιτίες αύξησης βάρους, επιταχύνει τη διαδικασία της πέψης αυξάνει το μεταβολισμό και την καύση του λίπους.
ΚΑΨΑΪΚΙΝΗ
(CAPSIMAX):
ενεργοποιεί την καύση του λίπους και των υδατανθράκων και ενισχύει τη θερμογένεση με απώλεια θερμίδων για την υποστήριξη ενός υγιούς μεταβολισμού. Βρίσκεται στην κόκκινη πιπεριά.
ΛΕΚΙΘΙΝΗ: Αποτελεί μια πολύ πλούσια πρωταρχική πηγή χολίνης και χρησιμοποιείται πολύ από άτομα που επιθυμούν απώλεια βάρους.
L-CARNITINE (ΚΑΡΝΙΤΙΝΗ): είναι ένα σημαντικό αμινοξύ. Κατέχει σημαντικό ρόλο στην καύση του λίπους στους μυς για την παραγωγή ενέργειας. Προϋπόθεση η αερόβια άσκηση για καλύτερα αποτελέσματα.

Κλείνοντας πρέπει να ξανατονίσουμε τη σημασία της άσκησης σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω. Οι ευεργετικές επιδράσεις της στην υγεία των ανθρώπων είναι γνωστές από αρχαιοτάτων χρόνων. Το «νους υγιής εν σώματι υγιεί» αποδίδει με τον καλύτερο τρόπο αυτήν τη γνώση και η εφαρμογή της αποδεικνύεται με τις πολυάριθμες αθλητικές εκδηλώσεις στην αρχαιότητα. Η σημασία της άσκησης στην πρόληψη και στη θεραπεία της στεφανιαίας νόσου, για όλες τις ηλικίες, και για τα δύο φύλα, έχει αποδειχτεί από πολλές κλινικές μελέτες. Πολλά άτομα επανέρχονται στη συνήθεια της γυμναστικής ανακαλύπτοντας τις ευεργετικές επιδράσεις της στη σωματική και ψυχική τους ευεξία, ειδικά σήμερα, που πολύ λίγα επαγγέλματα απαιτούν έντονη σωματική δραστηριότητα και οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτοκίνητα στις μετακινήσεις τους και βλέπουν τηλεόραση στον ελεύθερο χρόνο τους.

Τζανής Χατζηκόκκινος,
Φαρμακοποιός

About the author